Vezetőink bemutatkozása- Kovács Zoltán

BEMUTATKOZNAK AZ EASYGET VEZETŐI

KOVÁCS ZOLTÁN- Ügyvezető

HOGYAN INDULT A CÉG?

Mindig is valamilyen vállalkozást szerettem volna indítani, már a tanulmányaim során is ez hajtott, faltam az ilyen jellegű ismereteket. És egyszer csak szembejött velem a használtruha business.

2006-ban édesanyám családi házában, majd a Kerepesi úton egy 100 m2-es raktárban kezdtük a válogatást. Akkoriban váltak népszerűvé itthon az angol használtruha boltok. Az alapkoncepciónk az volt, hogy egyedi, nagyon magas minőségű árut kínáljunk a kiskereskedőknek, akár teljesen boltra szabva, amit kezdetben angliai válogatóüzemekben közvetlenül a futószalag mellől szortíroztunk.
 
MIK VOLTAK AZ ELSŐ SIKEREK?
A tevékenységünk nagyon népszerűnek bizonyult. Fél év után nem győztük a keresletet, új megoldást kellett keresnünk, a cég elkezdett bővülni: el kellett kezdeni munkatársakat felvenni és válogatást kialakítani az első budapesti raktárban. Innen indult a cég, folyamatos növekedéssel, ami jelenleg 3500 m2-en és napi 12 tonna ruha feldolgozását jelenti.
 
IDÉN 20 ÉVES AZ EASYGET. MIRE VAGY A LEGBÜSZKÉBB?
Arra, hogy mindig képesek vagyunk a változásra és nyitottak vagyunk arra, hogy felülvizsgáljuk magunkat. Például: 2018-ban az egész válogatást megreformáltuk: anyagáramot, folyamatokat átdolgoztuk Lean szemlélet szerint, ami hihetetlen hatékonyságnövekedést okozott. A cég vezetését lényegesebben könnyebbé tette, a folyamatokat nagyon gyorsan átlátjuk, egyből tudjuk hová, mikor kell beavatkozni.
 
MI A KÜLDETÉSETEK?
Az a hosszútávú célunk, hogy a körforgásos gazdasági modellt teljes egészében megvalósítsuk: a ruhagyűjtéstől az újrahasznosításig. Ennek eléréséhez még van teendő, de szépen haladunk az úton.
  
MI VOLT VEZETŐKÉNT A LEGNEHEZEBB IDŐSZAK, MIT TANULTÁL BELŐLE?
A fent említett 2018-as időszak átszervezése egyben az egyik legnehezebb is volt, mert az emberek úgy általában sem szeretik a változást. „Jó volt ez így”, „miért változtatunk rajta” stb, visszajelzéseket megkaptjuk párszor. Végül sikerült elmagyaráznunk és megértetnünk mindenkivel, hogy saját magunkon is segítünk, ha a folyamatainkat átdolgozzuk.
A másik kihívás a Brexit után volt, mert a hosszadalmas vámprocedúrák miatt nagyon nehéz volt az Egyesült Királyságokból a nyersárut beszerezni.
 
MILYEN A CSAPAT, MIT EMELNÉL KI A MUNKATÁRSAKRÓL?
Nagyon fontos a vezető csapat, akikkel együtt dolgozom: értjük egymást, értik a vállalati céljainkat, és jól kiegészítjük egymást. A termelési vezető kiváló lean szemlélettel rendelkezik, a műszakvezető és a termelést támogató vezető pedig remekül tudják adaptálni a hétköznapokba. Kiváló meglátásaik vannak, igazán „gondozzák” a csapatukat. És természetesen a csapat többi tagjának a munkájáért is köszönettel tartozom, hiszen ők a motorjai a mindennapi működésünknek.
Családbarát munkaidő beosztással dolgozunk, nagy hangsúlyt fektetünk a folyamatos visszajelzésekre és fejlesztjük a bérstruktúrát, hogy versenyképes béreket tudjunk kínálni. Épp most folyik egy munkavállalói elégedettségi felmérés. Egészen biztosan kapunk majd olyan felvetéseket, amelyek nekünk is segítenek javítani.
 
MIK A TERVEID A JÖVŐRE?
Szeretném elérni, hogy saját magunk tudjuk a teljes begyűjtési, válogatási, újrahasznosítási folyamatot véghez vinni. Ennek az első két része már megvalósult, az újrahasznosítás van még hátra.